جمهوری اسلامی ایران
شهرداری آستانه علوی

شهرداری آستانه علوی

سال مهار تورم رشد تولید مبارک باد.
اجرای طرح عشق ماندگار همزمان با روز درختکاری در شهر آستانه
اجرای طرح عشق ماندگار همزمان با روز درختکاری در شهر آستانه

اجرای طرح عشق ماندگار همزمان با روز درختکاری در شهر آستانه

عباسی شهردار آستانه در جمع خبرنگاران فرهنگ درختکاری در ایران را دارای پشتوانه‌ای کهن و مملو از علایق مذهبی، ملی و سنت تاریخی دانست و اظهار کرد: با توجه به توسعه روزافزون شهرنشینی، توسعه پایدار شهرهای ایران در گرو توجه به مسائل زیست‌محیطی و فضای سبز شهری است.
وی با بیان اینکه زندگی انسان‌ها وابستگی تنگاتنگی با طبیعت دارد، افزود:  یکی از مؤلفه‌های زندگی بانشاط و شاداب را توسعه فضای سبز شهری دانست و خاطرنشان کرد: درخت‌ها ریه‌های شهر هستند و به منظور حفظ سلامت شهروندان و حفاظت از سهم آیندگان، شهرداری آستانه توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز و کاشت درخت به عنوان ثروت ملی دارد.
عباسی روز درختکاری را بهانه‌ای برای حفظ محیط‌زیست و سرمایه‌گذاری بلند مدت برای آیندگان دانست و ادامه داد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، طرح «درختکاری عشق ماندگار» با شعار «استوار همچون درخت در مسیر زندگی» در شهر آستانه اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به حرکت شهرداری آستانه در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری، درخصوص تشویق جوانان به ازدواج، فرزندآوری و تحکیم خانواده، اضافه کرد: این طرح در راستای رویکرد مدیریت شهری آستانه در نهادینه‌سازی خانواده‌محوری و اجرای برنامه‌های فرهنگی_اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و به منظور ترویج فرهنگ درختکاری و افزایش مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز و محیط‌زیست شهر اجرا می‌شود.
شهردار آستانه تصریح کرد: شهروندانی که سال ۱۴۰۰ ازدواج نموه اند و یا متولدین سال ۱۴۰۰ می‌توانند روز یکشنبه پانزدهم اسفندماه ساعت ۱۱ صبح در پارک حرم شهر آستانه حضور یابند و اقدام به غرس نهال کنند تا در ادامه مسیر به‌عنوان مالک معنوی آن درخت در نگه‌داری و حفاظت از آن شریک باشند.
عباسی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برای هر درخت شناسنامه‌ای پیش‌بینی شده که پس از غرس نهال به مالک معنوی آن درخت هدیه داده خواهد شد و پلاک مربوط به آن نیز روی درخت نصب می‌شود تا یادگاری پایدار از عشقی ماندگار باشد.
وی افزود: شهروندان علاقه‌مند در حضور در این رویداد می‌توانند از طریق ارتباط با واتساپ به شماره ۰۹۱۸۸۴۹۴۶۴۴در این طرح ثبت‌نام و شرکت کنند.


اشتراک گذاری خبر: گوگل پلاس توئیتر واتساپ تلگرام

وضعیت آب و هوا
در حال دریافت اطلاعات ...
اوقات شرعی
اوقات شرعی به افق آستانه علوی
اذان صبح
۰۵:۴۱:۵۸
طلوع خورشید
۰۷:۰۴:۳۹
اذان ظهر
۱۳:۱۷:۲۵
غروب خورشید
۱۹:۳۰:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۳۰
نیمه شب
۰۰:۳۶:۲۱
ارتباط با ما
آدرس: آستانه، خیابان شهید بهشتی، میدان مدرسی
کدپستی: 3871853579
تلفن تماس: 38435740-086
فکس: 38432482-086
پیامک: 30005006006816
پست الکترونیکی: info@astanehalavi.ir